miercuri, 1 octombrie 2014

Tabloul emotiilor







Fum de tigara. O cafenea cu ferestre mari. Raze de lumina patrund in interior. O masa langa geam. Aici  m-am asezat. Instinctiv?!  Pe pervaz sunt carti si albume de arta. Imi amintesc de un alt loc. Mai mare si mai primitor, dar mai indepartat.

Peste un sfert de ora vor ajunge si partenerele mele de discutie.

Comand o cafea, desi nu beau cafea. Si o apa. Plata si rece. E liniste in jur. In interior sunt cateva mese ocupate, afara, terasa e plina de rasete si voie buna. Ma sustrag realitatii si imi las gandurile sa calatoreasca... 

Mai devreme  m-am intalnit cu un barbat. Un anumit gen de barbat. Interesant. Elegant. Important. Acum pictez un tablou, creionandu-mi viata in dreapta lui langa el. 

Culorile pe care le astern pe panza imaginara sunt sobre si sterse. Formalitate. Sobrietate.

Sunt nuante de gri in opera mea. Griul fumului de tigari scumpe si al ochilor care ar urma sa ma priveasca.

Si de albastru. Albastru cerului pe care l-as strabate si al marilor in care as inota. Dar predomina negru.

Negrul costumelor, al masinilor, al sufletelor. Si albul. Camasilor si al asternuturilor.


E o lume care tenteaza. Luxul mereu tenteaza. Dar lipsesc de pe panza mea culori. 

Rosul pasiunii. Galbenul geloziei. Verdele smarald al ochilor care stralucesc. Ochii mei sunt verzi doar cand stralucesc. De fericire.

O gura de cafea si un gest simbolic de stergere a unei lacrimi. Cafeaua are un gust intens. Asa cum sunt si sentimentele ce ma coplesesc. Sunt pictorul unui tablou cu forme abstracte si intunecate. De ce nu aleg din paleta de culori portocaliul apusurilor si rozul trandafirilor imbobociti, primiti si daruiti din suflet?

Sunt obosita. Extenuata. Beau din cafea asa cum as bea dintr-un pahar cu vodka si suc de mere. Cu inghitituri lacome si dese. Caut ceva cu privirea. Orice care sa impiedice lacrimile sa curga. Nu gasesc.


Resemnata privesc spre intrare.


Ele.

      - Buna draga noastra!  





















*Realitatea este relativa, imaginatia este absoluta

3 comentarii:

  1. Foarte frumos.... e de vanzare tabloul !

    RăspundețiȘtergere
  2. Tabloul e de vanzare, emotiile nu ...

    RăspundețiȘtergere
  3. El ar fi venit cu alb-negru...tu ai fi completat cu paleta culorilor vii....Nici macar n-ai incercat! Poate ca si el era in cautarea culorilor ...mai colorate!

    RăspundețiȘtergere