marți, 23 septembrie 2014

Rolurile femeii: iubita, amanta, sotie



                                                                   
Si nu neaparat in aceasta ordine :-).


Sunt o feminista convinsa si cred cu tarie in capacitatea femeii de a fi mai mult decat sursa de placeri sau cicaleli. Reducerea ei la unul dintre aceste statute e pura deceptie.

Am fost acuzata ca spun lucrurilor pe nume cu prea mare franchete, iar asta nu o sa mi aduca multi admiratori. Imi asum riscul. Oamenii fug de adevar si prefera o minciuna care sa le bucure auzul.
Sa citeasca povesti. Dar ca sa le traiasca, trebuie sa munceasca.. :-)

Revin la tema propusa in titlu. Ce rol  joaca azi femeia? Mama, logodnica, sotia lui X?
Nu suna mai bine:  femeie de afaceri, doctor, director, scriitoare, actrita?

Cate calitati zac neexploatate?

Nu critic ( nu mi permit). Constat.

In ritualurile oamenilor destepti, cand vrei sa afli cine -ti este cel mai mare dusman, ti se indica oglinda :-).

E minunat sa fii partenera cuiva. E perfect sa nu te rezumi la asta. 

Femeia este intr-adevar un amalgam de calitati. Dar, rar constientizeaza. Fascineaza prin intreaga ei fiinta: piele, podoaba capilara, priviri, zambete, gesturi. A fi senzuala, nu inseamna a fi vulgara, iar feminitatea, gingasia, eleganta sunt calitati supreme care conteaza mai mult decat buzele pline si silicoanele expuse.

Nu vreau sa fiu inteleasa gresit. Si subtirimea taliei conteaza. Primul contact e vizual. Dar trebuie sa pui pret pe tine si sa ti valorifici calitatile care te definesc ca femeie. Egalitatea intre sexe nu exista. Exista egalitate intre drepturile sexurilor. Si asta e altceva.

Egalitatea in drepturi inseamna ca si femeia poate ( si chiar trebuie) sa fie independenta financiar, intr- o functie de top, sa aiba propria afacere si diplome inramate, sa si urmeze pasiunile, sa experimenteze, sa se imbrace cum simte, sa si exprime opiniile, sa simta placeri, s.a.m.d, etc, etc.

Am citit recent un comentariu la unul din  posturile mele, pe care, fiind prea lung, o sa l sintetizez, pastrand desigur ideea:" in tara noastra prin propriile forte rar ajunge o femeie sa fie bogata cat e tanara(..) populatia in general traieste dintr-un salariu mediocru, si atunci e normal ca o fata sa isi doreasca mai presus decat cariera iubirea (..) asteptati pana la 40 de ani sa fiti cu afacere proprie, genti prada si limuzina si veti fi printese bune de maritat. nu e firesc sa te mariti la 19 ani si sa fi in umbra lui, dar nici printesa nu esti la 30-40 daca doar cariera iti tine de cald". 

N am afirmat vreodata ca iubirea trebuie exclusa din viata femeii. Am sustinut ca femeia trebuie sa se dezvolte, in pararel cu barbatul de langa ea, pe toate planurile : financiar, profesional, spiritual, afectiv, intelectual.

Oricat am vrea noi sa zicem " nu exista", exista zeci, sute de mii de cazuri in care femeia atunci cand il gaseste pe el ( frumos sau potent financiar sau amandoua)  intra intr-o zona de confort, se dedica lui in intregime, renunta la job pt a face curatenie in casa, si/sau ....... ( completati pe linia punctata).

Realizata la 30-40 de ani? Ar fi minunat. Mai rau ar fi, la 30-40 de ani sa fii parasita, inselata, maltratata, cu 2 copii pe care trebuie sa i cresti. Si atunci? Pe ce drum te asezi daca nu ti ai dezvoltat abilitati, relatii, pasiuni, cariera?

Bineinteles, drumul spre reusite e greu, e anevoios, e descuranjant deseori. 
Dar femeile de succes exista si astazi. Am participat recent la un eveniment numit astfel. Acolo au fost premiate femei de afaceri, femei cu o cariera spectaculoasa, femei-model. Daca vreti sa cititi despre ele, o puteti face aici
Pe langa cele premiate la evenimente mai am eu o lista intreaga cu nume de artiste, femei curajoase, independente.

Astfel de femei te inspira, te motiveaza si te fac sa ti promiti ca o sa ajungi si tu asa.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu