duminică, 17 august 2014

Like-urile au disparut



Mi am facut blog in urma cu ceva timp la recomandarea celor de la noul job. Imi placea sa scriu si m am obisnuit rapid cu statutul de "beginbloggerita".

Articolele mele au capatat un anumit numar de likeuri. Nu mii, ci sute si zeci. Unele au devenit mai populare si mai apreciate, altele n au avut un mare succes.

Ieri, in timp ce faceam o analiza a blogului si ma pregateam de o noua postare, am constatat cu mare uimire ca like-uri au disparut.... Nu la toate articolele, la majoritatea.

Mirata, apoi enervata, am inceput munca de cercetare ( pe blogspot, pe forumuri si facebook), dar n am gasit nimic care sa ma lamureasca sau sa ma ajute in rezolvarea problemei.

In romana, subiectul nu este dezbatut, iar in engleza se ofera suport pe wordpress si alte cateva  servere. Pe facebook si pe blogspot, insa, nu poti sa intri in contact ( printr-un mail, de exemplu) cu un reprezentant care sa iti ofere ajutorul/indrumarea/ sfaturile necesare.

Eu am adresat o intrebare pe un forum specializat in problemele care apar pe blogspot si mi s a raspuns sa i contactez pe cei de la facebook. Cum deja am mentionat, pe cei de la facebook nu i poti contacta. Pe FB poti sa raportezi o problema, dar presupunand ca sunt raportate cateva zeci sau sute de mii de probleme zilnic, e greu de crezut ca se va ocupa cineva de a ta.

Sunt situatii in care bloggerite populare si -au pierdut sute de likeuri de la o postare. Una dintre ele vorbea de un numar de peste 700. Totodata, sunt cazuri in care dispar (ca prin magie) si likeurile paginii si cand reapar (daca reapar) sunt si acestea, intr-un numar semnificativ redus.

Explicatia? ..... Cel mai probabil, niste noi modificari care te afecteaza pe tine.

Cand esti la inceput, " incurajarile" care  in mediul virtual sunt echivalente cu "likeurile " sunt destul de importante. Ele reprezinta o validare a faptului ca ceea ce exprimi este impartasit sau apreciat de altii, iar cand in schimbul unui x numar de likeuri apare " Fii prima care apreciaza" simti o usoara descurajare...

Voi astepta ( poate se remediaza de la sine :-)))  ) si in asteptarea mea voi intreba in stanga si in dreapta poate cineva stie ce si cum. Daca voi afla explicatia (si solutia) voi reactualiza postul, gandindu-ma ca sunt si altii carora le ar putea fi de folos.


5 comentarii:

  1. VA invit la un concurs simpatic.
    CASTIGA O GEANTA HANDMADE sau unul dintre cele doua premii. Mai multe detalii pe link-ul de mai jos. MAI AVETI 2 ZILE in care va puteti inscrie.
    Acest concurs va rapeste cam 5 minute din timpul vostru, asa ca astept sa va inscrieti.!!
    Va multumesc!!!

    http://367dezile.blogspot.ro/2014/08/concurs-cu-premii-de-suflet.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum vreo 2 ani au disparut si cateva postari pe blogspot, apoi au reaparut.
    Cand au reaparut postarile, lipseau multe comentarii de la respectivele articole, care n-au mai fost recuperate...
    Se mai intampla, asa e internetul, nu e perfect nicaieri in lume.

    RăspundețiȘtergere
  3. Absolut, nu e dramatic, e doar frustrant....

    RăspundețiȘtergere
  4. Frustrant...adevarat ... si un pic demoralizator. Aseara, am patit si eu, ca si tine, Catalina. Toate like-urile mele au disparut. Este un blog mic, http://diafilme-online.blogspot.ro, pentru o anumita categorie de oameni, dar ma bucura nespus cand vedeam ca se mai adauga cate un like pe pagina mea, deoarece stiam ca au mai descoperit acea simplitate a copilariei si alte perosane. Dupa aceasta intamplare neplacuta... uite si una buna, am descopit blogul tau :) Imi place. Mult succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, e o problema a platformei blogspot, se pare.

    In cazul meu unele like-uri au reaparut, iar dupa o saptamana au disparut sau numarul lor a fost micsorat.
    Acum like-urile nu mi se mai contorizeaza deloc. Si nu am reusit sa aflu ce cauzeaza aceasta eroare.
    Pe viitor intentionez sa-mi cumpar un domeniu si sper ca atunci nu vor mai exista probleme! Esti oricand binevenita pe blog. Ma bucur ca iti place! Mult succes si tie! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere